• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 833
Mottagna reaktioner
7 209
Poäng
4 807
Om man kör betalkoll fått godkänt på 10k men har en uc på 9.8 tror den kommer gå ner nästa vecka till under 5-6 kanske då är det bara att söka igen eller? Blev nekad nu på allt över 10k

har 11 förfrågningar 6 går bort om 1 vecka
Bara att testa, de tar ju mini uc. ska testa höja till 10 000 kr i början av juli då ca 6 ff försvinner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
V

Vlite

Gäst
Poäng: 0
har en fråga ang betalkoll..
Jag la in några räkningar nu och satte förfallodatumen som står på fakturan dvs 27/3.
Betalar dom in fakturan nu idag eller inom dom närmsta dagarna eller betalas det på förfallodagen jag uppgett?

Någon som har koll på detta? Jag la in ett par fakturor med datum den 18e de stod som betalda igår 15e men ingen av de har nått mottagarna idag vilket de borde om de betalat dem. Så man kanske alltid ska ta samma datum som sista dag för att vara säkra på att betalkoll skickar de direkt?
 
V

Vlite

Gäst
Poäng: 0
Någon som har koll på detta? Jag la in ett par fakturor med datum den 18e de stod som betalda igår 15e men ingen av de har nått mottagarna idag vilket de borde om de betalat dem. Så man kanske alltid ska ta samma datum som sista dag för att vara säkra på att betalkoll skickar de direkt?

Glöm detta nu har de nått mottagarna!
 

Kakankarin

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Någon som har erfarenhet av vad som händer med betyget när man avslutar betalkoll ( alltså med skuld kvar) å den försvinner från uc.. Antar att det kan va olika så ange gärna övriga förutsättningar!
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Någon som har erfarenhet av vad som händer med betyget när man avslutar betalkoll ( alltså med skuld kvar) å den försvinner från uc.. Antar att det kan va olika så ange gärna övriga förutsättningar!
Mitt betyg sjönk.
Under förra månaden avslutade jag ett kreditkort som jag aldrig använt och stängde av betalkoll med skuld på 50,000kr.
Sänktes från 3,8 till 3,1
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp